Vilken utbildning som jag ska satsa på?

Hej Chris Wigh,
Jag är fil.dr i nationalekonomi (svensk utbildning).
Jag får inte jobb i Sverige inom nationalekonomi
p.g.a. jag är invandrare. Vad ska jag satsa på nu?
Jag har sökt till fastighetsmäklare  samt
journalist utbildning. Blir något jobb frramöver?
Bharat Barot 2009-10-30 02:39

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-11-02
Hej
Fastighetsmäklarjobbet är väldigt konjunkturkänsligt. F n är ser utsikterna goda ut men det kan snabbt ändras. Det beror också på var man bor. I storstadsregionerna är konkurrensen hård mellan mäklare. Med en utbildning som fastighetsmäklare i kombination med din andra utbildningsbakgrund kan andra möjligheter finnas som t ex fastighetsanalytiker. Det finns ett överskott av journalister och konkurrensen om jobben är hård. Men med din bakgrund har du en fördel då du kan nischa dig som t ex ekonomijournalist.Poppius journalistskola har en kurs i ekonomijournalistik.
http://poppius.se/index.phtml?kategori=2
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Kimana Eric 2009-11-09
Jag har precis blivit arbetslös p.g.a arbetsbrist och tänkte satsa på studier. Att läsa vidare är nåt jag alltid ha tänkt på länge. Jag har läst 2 kurser, nämligen företagsekonomi A, och Nationalekonomi A, jag skulle vilja fortsätta med B, så min fråga lyder så här ""Är det bäst att plugga nu eller senare när konjunkturen har vänt uppåt""
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-11-14
Hej
Eftersom det ofta är svårt att få jobb när det är lågkonjunktur, så är det bättre att plugga då och vara färdig när konjunturen vänder uppåt och arbetsmarknaden ser ljusare ut.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Camilla 2009-11-14
Jag undrar hur arbetsmarknaden ser ut för socionomer. Samt om det är någon skillnad på skolorna Örebro, Jönköping och Göteborg

Skriv kommentar: