Kortare utbildning / fortbildning

Hej,
jag är 40 år och jag blir tyvärr arbetslös vid årsskiftet. Jag kan tänka mig att läsa men på grund av ekonomi bara 1/2 - 1 år. Helst inom data eller ekonomi och gärna yrkesinriktat.
Jag har en högskoleexamen i samhällskunskap och en magisterexamen i biblioteks- och informationsvetenskap. Tyvärr räcker inte detta för att hitta något arbete.
Michael 2009-11-02 02:40

Kommentarer:

Michael 2009-11-02
Ursäkta mina dubbelposter. Det såg ut som om inlägget inte blev registrerat
Sara 2009-11-02
hej,

kan du inte ta lån från CSN?
Michael 2009-11-02
Pengar är inga problem men jag känner inte att jag vill lägga mer tid på utbildning.
Sss 2009-11-03
Har du kollat vad det finns för ky och yh utbildningar?
Syo 2009-11-07
Du har lång utbildning men inom ett område som, milt uttryckt, inte har världens bästa arbetsmarknad.

Jag håller med Sss om att en YH-utbildning skulle kunna vara till hjälp. Sök på http://www.yhmyndigheten.se/

""Du skulle ju också kunna bygga på ytterligare med några högskolekurser, men det kanske bara känns som """"konstgjord andning"""".""

Regeringen satsar just nu på kortare yrkesinriktade komvuxutbildningar (Yrkesvux). Kolla med din kommun vad som erbjuds inom området data/ekonomi. Där ska företräde ges till den som - oavsett tidigare utbildning - har en svag ställning på arbetsmarknaden. Du kanske kommer att känna dig överkvalificerad, men det kan alltid vara idé att kolla.

Skriv kommentar: