Vilket jobb och utbildning ska jag ha??

Vilka jobb ska jag utesluta och vad är realistiska mål. Jag har adhd och ja är 28 år och börjat nyligen att plugga komvux på grundskolenivå. Jag har blivit dömd för misshandel och drogbrott och varit hemlös förut i typ evigheter och aldrig typ kunnat hållt kvar ett jobb eller haft ett jobb typ ens. Det finns inga jobb så vad ska jag tänka på när jag väljer utbildning på universitetsnivå och jobb och sånt?? Ibland funderar jag bara på att studera nåt som är kul bara och skita i jobb...
Adam 2009-12-16 02:45

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-12-16
Hej
Jag tycker du ska ta kontakt med en studievägledare så att du kan prata igenom din situation för att kunna göra ett bra val. Du har ju tid på dig eftersom du först ska läsa grundskolan och därefter gymanasiet. När du ska läsa gymnasiet kan du välja ett yrkesförberdande program. På så sätt får du ett både ett yrke men också behörighet att läsa vidare på universitetet. Det bästa är om du kan hitta något som både är kul och som sedan ger ett bra jobb. Börja med att gå in och gör ett intressetest. Det kan vara et bra sätt att komma igång. Jag bifogar en länk till ett intressetest som också ger information om olika yrken.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Em 2009-12-16
satsa på ett jobb där du kan ge av dina erfarenheter av våld och hemlöshet? Att hjälpa personer som hamnar snett i samhället? Prata om det med en syo

Skriv kommentar: