IT Konsult - vilken utbildning och universitet?

Hejsan

Jag vill arbeta som IT konsult i framtiden och jag undrar ifall systemutveckling är det bästa programmet för det.

Jag är även osäker på hur viktigt det är att få en examen från top universiteten.

Jag har alltid velat studera utomlands, t.ex usa eller australien, men då jag missat deadlinen för ansökningar för det här året,  funderar jag på att söka till stockholms universitet och plugga där tills vidare, finns det någon möjlighet att fortsätta utbildningen utomlands efter första året, eller måste man starta om helt?

Alla tips om vägen till IT konsult uppskattas, har försökt hitta information på nätet men inte hittat så mycket, länkar till sidor med information uppskattas oxo :)

Kanske även bör tillägga att jag helst vill arbeta i USA efter examen.
Manne 2010-02-14 02:54

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-02-18
Hej IT-konsult är ett vit begrepp som omfattar många områden inom IT så du ska välja utbildning beroende på inom vilket område du vill jobba.
Jag bifogar en länk där du kan läsa om olika områden inom IT-samordning.
På nästan samtliga högskolor kan man åka som utbytesstudent. Om du däremot vill slutföra din utbildning i USA så är det upp till  lärosätet i USA om du kan tillgodoräkna dig något från studierna i Sverige i en examen.
http://www.saco.se/templates/Ocupation.aspx?id=3954&epslanguage=SV
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: