Trött på konsultjobb

Hej! jag är en 26-årig tjej som är utbildad högskolenigenjör inom logistik. Har arbetet i ca: 4 år med logistik, supply chain, projektadministration. Dock har de flesta varit konsultjobb som efter en tid tar slut. Får förhoppningar om fast anställning men slutar oftast i att arbetsplatserna inför anställningsstopp. Har ca 3 månader kvar på nuvarande uppdrag.Är väldigt less på alla uppbrott och flyttar och låga löner till mycket slit. Finns nästan bara konsultjobb inom mina områden. Ska jag fortsätta flacka runt med konsultjobb eller skola om mig? Känns svårt att tex, köpa lägenhet som icke fast anstäld, bilda familj mm.
hjälp!
Sofia 2010-08-05 03:14

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-08-06
Hej
Ju mer arbetslivserfarenhet du skaffar dig desto större är chansen att du så småningom kan få en tillsvidareanställning. Under en lågkonjunktur så är det många företag som inte vågar nyanställa men nu ser det ljusare ut. Alternativet är att du omskolar dig men det kanske är bättre att se om du kan komplettera den utbildning du har?
Kanske du behöver komplettera din utbildning med någon kurs för att bli mer anställningsbar? Har du de kvalifikationer som efterfrågas i jobbannonserna?
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com

Skriv kommentar: