Utbildningsförslag

18 okt 2010
Fråga:
  Hejsan! Mitt vikariat tar slut om några månader (då företaget flyttar verksamheten), och då läget på arbetsmarknaden inte ser så bra ut i den grafiska branschen (där jag jobbar) och jag bara har två års arbetslivserfarenhet funderar jag på att börja studera, men jag vet inte vad. Jag skulle gärna fortsätta inom det grafiska, men ofta krävs högskoleutbildning eller en tjock portfolio, något jag inte har. De grafiska utbildningar jag tittat på innehåller dessutom nästan enbart teori, och jag lär mig betydligt bättre genom praktik Har ni något förslag på utbildning/jobb som passar in på en som är intresserad av: Grafisk design/kommunikation, resor, språk, kultur och arkitektur?

Svar:

25 okt 2010
Hej Jag tycker du ska ta kontakt med en studievägledare för ett samtal eftersom du kan tänka dig flera områden. Det jag kan tipsa dig om  är Yrkeshögskolan där utbildningarna är mer praktiska och där en del av utbildningen ligger på en arbetsplats.Det finns t ex en utbildning inom Grafisk media och kommunikation.Det finns också utbildningar inom turism som kan vara intressanta med tanke på ditt intresse för språk och kultur. http://ellapub.yhmyndigheten.se/sok/UtbSok.aspx Hälsningar Chris,www.allastudier.se