Jobba med djur utomlands

Hej! Ska försöka hålla det här kort. 

Min stora dröm är att arbeta och hjälpa djur utomlands, och för att vara ärlig har jag ingen idé om hur jag ska göra det. 

Går sista året i gymnasiet, inrikting naturvetenskap. Mina betyg är inte de bästa med över 60% G. 

Hur ska jag ta mig vida om jag t.ex vill studera delfiners liv? Hur lejon beter sig i naturen etc? 

Att få chansen att jobba med sådana saker är mitt ultimata mål i livet, vet bara inte vad jag ska göra :( 

All hjälp uppskattas!

Burak 2011-02-05 16:56

Kommentarer:

Burak 2011-02-07

Någon? 

Animallover 2011-02-10

Leta upp olika volontär ställen /www.blueberrysprak.nu/

Trollan 2012-01-01

Hej!

Volontär är väl ett bra sätt. Om du verkligen vill jobba med detta kan du också satsa helhjärtat genom att söka till universitetet. Skriv till flera och var öppen med att du inte vet något, hur skulle du kunna det när du aldrig gjort detta förr:) Läs till biolog (zoolog) eller kanske djurskötare. På vissa universitet kommer man in trots att man inte har mvg i allt. Om du sen vill studera djur i deras naturliga miljö kan du skriva examensarbetet utomlands, planera ca två år i förväg bara och se till att sticka ut armbågarna, ställa dumma frågor och skaffa all hjälp du kan få! Som biolog kan man göra en "minor field study" sista året. Om du verkligen vill lägga hela hjärtat i detta kan du fortsätta att doktorera sen också. Man behöver absolut inte vara nån Einstein, drivkraften är det viktigaste + stöd och hjälp från handledare och lärare samt bra studiekamrater. Lycka till!

Skriv kommentar:

Taggar: djuromvårdnad