Personlig utveckling

Hej! 

Jag läser sista året på universitet nu. Det är snart dags att ta sig ut i stora vida världen. Som ett komplement till mina studier i skolan ägnar jag mycket tid åt egna studier i ämnen som ledarskap, psykologi och personlig utveckling. Sedan några veckor så skriver jag även en blogg i ämnet. 

För den som är intresserad är det ett utmärkt tillfälle och se vad det skrivs om inom dess ämnen just nu. Det finns massor av böcker om personlig utveckiing, hur du kan bli mer produktiv och tjäna mer pengar. Många knep är enkla, men man kan inte göra dem innan man vet att de finns. 

Tanken med bloggen är att den som är intresserad ska kunna läsa om hur jag lär mig nya verktyg för personlig utveckling på alla plan. Jag tycker det är väldigt intressant med psykologi, ledarskap och personlig perfektion. Jag är läst många böcker och lyssnar nästan jämt på någon form av ljudboksprogram. Anledningen till bloggen är att det är en chans för mig att dela med mig av alla ideer jag och får genom den litteratur jag läser. Jag kommer även att lägga ut recensioner på olika böcker och audioprograms. 

Böcker som ligger mig nära om hjärtat och inpirerar mig just nu är; 

How to win friends and influence peope, Dale Carnegie

How to Lead without a title, Robin Sharma

How to master your time, Brain Tracy

Magical Koncentration, Ed Stracher

Att välja Lycka, Kay Pollak

www.andersbergman.nu

Anders 2011-08-13 21:24

Skriv kommentar:

Taggar: psykologi, ledarskap och organisation