Vilsen och deprimerad

Hej! Jag står i kläm mellan två utbildningar och vet inte hur jag ska gå tillväga för att bestämma mig för en av de. Jag har gått och velat i två veckor nu men hade det problemet förra året med. Det står mellan en enkel utbildning, tandläkare, och den svåraste utbildningen i civilingenjör. Jag gick 1 år på tandläkare men kände att intresset för matte och fysik fanns kvar.... nu vill jag välja civilingenjör men är rädd att det ska bli alltför svårt och för att yrkesframtiden känns så osäker som civilingenjör

Ranja 2012-09-12 21:16

Kommentarer:

Ranja 2012-09-12

dessutom är jag rädd för att jag som invandrare inte är lika attraktiv för arbetsgivarna..... Hjälp!!

Ranja 2012-09-12

Dessutom är jag rädd för att jag som invandrare inte är lika attraktiv för arbetsgivarna...... HJÄLP!!!!

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-09-15

Hej
Både civilingenjör och tandläkare är bra yrken med tanke på arbetsmarknaden där framtidsprognoserna ser bra ut.
Civilingejörprogrammet innehåller ju mer mattte och fysik än tandläkare som är mer naturvetanskapligt. Jag tycker du ska boka en tid hos en studievägledare på civilingenjörsprogrammet för att prata igenom ditt val.
Finns det ett behov av civilingingenjörer spelar bakgrund ingen roll.
Hälsningar Chris

Ranja 2012-09-30

Så jag borde därmed bara välja det programmet med de ämnen jag är intresserad?

Skriv kommentar:

Taggar: civilingenjör