Är jag på rätt utbildning?

Jag studerar applikationsutvecklare sen ungefär en månad tillbaka, jag har fått jättebra
feedback av läraren och av utbildningsledaren när det gäller min förmåga att tänka logiskt, problemlösning
och förståelse överhuvudtaget. På alla teoretiska delar är jag en av de bästa i klassen.

Men jag är väldigt svag i att programmera rent praktiskt, dvs att göra lösningarna jag tänkt ut till kod.
Jag får rådet "det är bara att öva" men jag känner att det är svårt och jobbigt. Svårt att förstå hur jag ska göra
och inte motiverande. Jag märker att jag hoppar hellre över att koda och ritar klassdiagram istället.

Är jag helt ute och cyklar som går den här utbildningen?
Jag tycker mycket om själva IT-miljön men jag har börjat fundera på om jag ska inrikta mig på något annat.
Vad finns det för alternativ? Skulle branschen ens ha något behov av en person som jag som är duktig på teoridelen
av utveckling men inte själva kodningen?
Tacksam för svar.

Elena 2012-10-16 19:24

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-10-20

Hej
Eftersom du fått så mycket beröm så kanske det är bra att kämpa på. Det jag har hört om programmering( av lärarei ämnet) är att det är oerhört svårt och kämpigt i början men att det brukar lätta efter ett tag och då blir det både roligare och definitivt lättare. Det finns ett stort behov av programmerare på arbetsmarknaden så det är synd att byta bana. Om du ändå vill läsa mer om olika yrken inoim data/IT så kan du gå in på www.valjit.se
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: programutvecklare