jobb-ålder-möjligheter

Hej.

Jag är en 35 år gammal man som snart är färdig med en bachelor i religion, kultur, samfunn (Oslo), mesta delen av min bachelor består av teologi (jag hade tänkt att bli präst, men bytte inriktning efter två år).Tidigare har jag arbetat som (outbildad) kock och även arbetat en del svart när jag var runt 20-27 år, därav en något bristfällig CV i perioder. Med tanke på det och min stigande ålder, brist på tidigare erfarenhet utanför restaurangsfären, så börjar jag undra över mina möjligheter... Jag vill gärna studera vidare nu efter min bachelor är klar - men, vilken inriktning är den bästa med de studier jag nu har och min generella situation, ska jag studera vidare till lärare (på gymansienivå)? studera t.ex. mänskliga rättigheter eller något annat? Det viktigaste för mig är att "få inpass till samhället" dvs FÅ ETT JOBB som är relevant till mina studier. Jag tänker att det nog är enklare att få arbete med en någorlunda konkret lärarexamen (även om man inte har tidigare erfarenhet) än att som 38-åring stå med en Master i Mänskliga Rättigheter t.ex.. Helst vill jag arbeta som lärare på folkhögskola, då detta lockar mig mycket. Långt meddelande och många frågor! Har någon svar till mig? Tack på förhand. 

Björn 2012-11-28 10:50

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-11-29

Hej
Jag tycker duska boka tid med en studievägledare antingen inom vuxenutbildningen eller vi aden allmäna studievägledningen på en högskola för att prata igenom dina valmöjligeter och vd du behöver läsa.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: religionsvetenskapteologi, samhällsvetenskap