Lön för instrument- och steriltekniker

Jag undrar hur mycket man tjänar som instrument- och steriltekniker?
Cecilia Lövkvist 2007-07-27 00:31

Kommentarer:

Bernt Ortner, SYV 2007-08-08
Jag har tyvärr inte hittat någon uppgift om det. Instrumenttekniker ingår hos AMS i samlingsnamnet Automatiseringstekniker. Det närmaste jag kunnat komma är uppgifterna om Driftmaskinist och här var medellönen 2006, ca 22.200. Instrumenttekniker kan dock jobba med mycket skiftande uppgifter och med skilda löner.

Det bästa sättet är nog om du känner någon som är instrumenttekniker eller steriltekniker, att Du frågar den personen om han/hon har någon uppfattning om hur lönerna ligger inom yrkena. Idag, med individuell lönesättning, saknar vi ofta uppgifter om genomsnittslönen på olika yrken, med undantag för vkissa fack, som har god statistik. I detta fall kan du kontakta Industrifacket och höra om de möjligtvis har några uppgifter.
Bernt Ortner, SYV 2007-08-08
Jag tror att jag drog till alldeles för lågt. Instrumenttekniker eller processtekniker är ofta en benämning för en person som jobbar inom processindustrin och lönerna bör vara betydligt bättre än de 22.200, som jag kastade fram. Låt mig gissa åtminstone 25 000 kr, men kolla helst med Industrifacket. Inom verkstadsindustrin användes benåmningen underhållstekniker och det bör vara samma sak där, dock kanske något lägre löner.

jag har dock inte hittat någon uppgift om genomsnittslönerna för vare sig Instrumentekniker, processtekniker eller Underhållstekniker eller Steriltekniker. Låt IOndustrifacket hjälpa Dig.
Stefan 2013-11-04

Steriltekniker jobbar i sjukvården o inte i industrin 

lönen pendlar i landet 

mellan 21-23800 kr 

för de studierna är det låg lön så sattsa på industrin. 

men välj då ett yrke uppåt för på golvet är det slitigt och dåligt betalt med.

ingen tackar dig för att jobba nästan gratis . 

Kristin 2014-10-25

Hej! Som tidigare talare så varierar lönen otroligt mycket beroende på vart i landet du jobbar samt om det är privat eller inom landstinget. Är själv steriltekniker och känner väldigt många och lönerna som vi har är från 19.800:- upp till 27.000:- som sagt väldigt olika. Jag har 25.000:-

Anneli 2015-03-22
Hej! Som tidigare talare så varierar lönen otroligt mycket beroende på vart i landet du jobbar samt om det är privat eller inom landstinget. Är själv steriltekniker och känner väldigt många och lönerna som vi har är från 19.800:- upp till 27.000:- som sagt väldigt olika. Jag har 25.000:-

Kristin: Hur många år har du jobbat som steriltekniker?

Skriv kommentar: