vidareutveckling inom jobb

16 jan 2014
Fråga:
Hej Mitt namn är Jasmin och jag är 32 år gammal. Jag jobbar som handladera för ensamkommande flyktingbarn och har gjort det sedan 2009. Jag har under min tid vikarierat som samordnare i 1,5 år. Min chef tycker jag borde ta några kurser eller ett program som inkluderar Beteende, Pedagog/lärare om jag ska blir intressant för framtida tjänster som samodnare. Jag har egenltigen pluggat i fem år till moekylär och cellbiolog dock har det varit svårt att hitta jobb inom det område. Jag skulle nog säga att jag har lätt och gillar att plugga dock vill jah ej blir av med jobb eller gå ned i tjänst pga ekonomiska tryggheten. Tacksam om jag får råd och tips om hur jag kan gå tillväga på bästa sätt. Tack En driven kvinna som vill utvecklas.....

Svar:

18 jan 2014
Hej Du kan läsa enstaka kurser på distans på högskolan. Bl a har Karlstad univeristet en kurs som heter Ledning och samordnin goch det finns säkert fler inom det området eller det område du behöver. Gå in på www.antagning.se och sök efter kurser på distans. Hälsningar Chris