Kurser inför arbete som marknadsförare/marknadsassistent

Hej!

Jag har tankar kring att vidareutbilda mig till marknadsassistent/marknadsförare och undrar lite vilka vägar man kan gå.

Just nu avslutar jag en högskoleutbildning inom företagsekonomi på 120hp som har innefattat marknadsföring 1, marknadsföring 2, säljteknik m.m.

Tar min examen i juni och har en planerad föräldraledighet fr.o.m. augusti månad.
Har därför tänkt att under HT15 och VT16 kombinera min föräldraledighet med enskilda kurser inom marknadsföring.

Det jag främst söker är kurser som tar upp praktiskt lära kring program som kan vara bra att lära sig som inDesign och Photoshop exempelvis.

Min fråga är nu om det finns några specifika kurser som kan vara bra att läsa för att skapa sig en mer spetskompetens inom ämnet?

Har hittat en distans kurs på Mittuniversitetet som heter "Grafisk teknik GR (A) Digital bild och tryck.
Är det en bra väg att gå?

Med vänlig hälsning

Åsa Frodelius 

Åsa 2015-03-25 12:18

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-03-25

Hej
Svårt att ge ett generellt svar eftersom det beror på vilken typ av arbete du vill ha och vilka kompetenser som du saknar.Så utgå från dig själv och vad du tycker du har behov av och sök kurser efter det.
Även folkuniveristetet har kortare kvällskurser i dessa program
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: kurs i marknadsföring, marknadsföring