Kört fast i yrkeslivet

Hej, jag är en kvinna på 45 år och har utbildning som BMA och kemist. Har arbetat inom olika lab, sen inom livsmedelsindustrin med förpackningsutveckling. Nu arbetar jag med medicinteknik, är produktutvecklare. Tyvärr vanstrivs jag enormt, är alldeles för kreativ för att bara sitta med krångliga dokument 99% av min arbetstid, som mitt arbete innnebär. Jag har sökt flera andra jobb under de senaste 5 åren jag arbetat på min nuvarande arbetsplats, men det har inte lett till nåt.

Jag har gått  några ggr hos en karriärcoach, det enda vi kom fram till var att jag jobbar med helt fel saker, och det visste jag ju redan. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, är deprimerad eftersom jag måste leverera på mitt arbete och det krävs att man är mycket insatt. Det är svårt när man vantrivs sååå med sina uppgifter. Jag orkar inte med detta längre. Vad ska jag göra?

Rosen 2015-11-04 13:31

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-11-05

Hej
Jag tror kanske inte att detta forum är rätt för din fråga. Men om du inte får något respons på de jobben du sökt kanske du ska ta reda på vad det beror på. Är det kanske något du saknar som du kan komplettera ditt CV med? Någon kompetens som du kan få genom att läsa någon kurs?
Du kan ju boka tid hos en studievägledare som har kolla på utbildningar
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: