Yrkesvägledning för 50+

Hej, Jag heter Eva, är 50+, lugn och ödmjuk samt strukturerad av naturen och har under åren arbetat med olika inriktningar. Bland annat på försäkringbolag i 30 år.

Bakgrund:
Har arbetat med post, lager, arkiv (assistent 9 år), personalbutik (1,5 år), ärendehantering, administration som fakturering, offerter, kund och leverantörskontakter, kopiering och som originalare (14 år).

NU: Idag har jag varit långtidsarbetslös ett tag och arbetsförmedlingen pratar om utbildning eftersom ingen verkar vilja anställa en äldre person. Då undrar jag vilken inriktning jag borde välja att utbilda mig inom (för jag vet inte riktigt vad jag är intresserad av egentligen). Jag har utbildning inom kontor- och administration samt Grafisk Teknik. Vård och liknande går inte pga allergi. Fritiden ägnar jag åt smycken, färg och form, textning, släktforskning, bakning (lite).

Fråga: Har du något tips på vilka utbildningar jag ska titta på för de sista 10 yrkesåren?

Med vänlig hälsning
Eva

Eva Lagergren 2015-12-08 17:24

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-12-11

Hej
Jag tycker du ska boka en tid hos en studievägledare inom vuxenutbildningen. Det är många faktorer att ta hänsyn till när man ska studera som vuxen
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: