Utbildning
Hej!
Jag funderar på att läsa Internationell migration och etniska relationer-statsvetenskap men min fråga gäller vilka är arbetsmöjligheterna inom detta område? vart kan jag arbeta och på vilken nivå ligger lönen?
Jag funderar på att läsa Internationell migration och etniska relationer-statsvetenskap men min fråga gäller vilka är arbetsmöjligheterna inom detta område? vart kan jag arbeta och på vilken nivå ligger lönen?
Linnea
2007-08-23 00:37
Kommentarer:
Sussi
2007-08-23
En efterfrågan på personer med studier i statsvetenskap verkar finnas hos länsstyrelser och andra delar i det statliga fältet (kommun, förvaltning etc.) Med utbildning inom det tillsammans med internationell migration och etniska relationer kan dessa typer av tjänster med integrationsfrågor kanske vara något.
Linnea
2007-08-23
Hej!
Jag hade tidigare skrivit om vilka jobbmöjligheterna är om man har läst internationell migration och etniska relationer (statvetenskap). Kan jag tex arbeta på migrationsverket?, socialtjänsten?
Linnea!
Jag hade tidigare skrivit om vilka jobbmöjligheterna är om man har läst internationell migration och etniska relationer (statvetenskap). Kan jag tex arbeta på migrationsverket?, socialtjänsten?
Linnea!
Sussi
2007-08-24
Migrationsverket är möjligt. Inom socialtjänsten verkar socionomutbildning vara det man värdesätter högst, men man kan testa att söka.