Passande jobb vid PPP

26 jun 2016
Fråga:
Hej!  jag har en sjukdom som heter PPP vilket är en psoriasis typ som sitter i händer & fötter på mig enbart i händerna än så länge (ta i trä lr något ) har du några tips på lämpliga jobb? De är inte direkt hållbart för mig att jobba med städning,  förbereda mat å frenetiskt tvättande av händerna samt starka kemikalier. Vill utbilda mig till något men vet inte vad. 

Svar:

24 jul 2016
Hej! Ledsen att svaret har dröjt. Nu kan jag ju bara svara generellt utifrån din beskrivning och då låter det ju som att du skulle kunna studera något som leder till ett mer akademiskt arbete än fysiskt/manuellt/arbete med händerna. Sedan är det såklart du som vet vad som verkar intressant för just dig. Finns ju en hel uppsjö med jobb som skulle kunna passa ex socionom, psykolog, information/media, ekonomi, data/IT etc. Kika här så kan du sålla utbudet efter vilka kategorier som intresserar dig mest: www.studentum.se Hoppas du hittar något spännande, återkom gärna om du har ytterligare frågor. Lycka till och ha en fortsatt fin helg!   Vänliga hälsningar, Mikaela Aare Blivande Studie-och yrkesvägledare