Var?

Hej Jag skulle jätte gärna vilja veta vart jag kan utbilda mig till Modeinköpare både i Sverige och utomlads, det känns som man har kommit in i en sjö av utbildningar. Jag har hört att det finn någon i London och i Stockholm men kan ej hitta dem!
Hoppas ni kan hjälpa!

MVH Sanae
Sanae 2007-09-13 00:42

Kommentarer:

Sussi 2007-09-13
Jag vet inte vad det är du söker efter. Men jag vet att Stockholms universitet har kurser inom ämnet ""modevetenskap"", det enda i Sverige. Hittar du inte det som du söker så kanske det + utbildning i inköp kan vara en väg.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-09-14
Hej
Högskolan i Borås har en utbildning inom området som vänder sig till de som vill arbeta med affärer inom textilbranchen
http://edu.hb.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=DTMBU07h
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Bernt Ortner, SYV 2007-09-14
Jag tror att Textilekonomutbildningen 180 P vid Högskolan i Borås är bra för ditt syfte.

Den bygger på att de studerande även skall ha kännedom om den textila processen. Sedan är det en ekonomutbildning med tillämpning på textil.

Den här utbildningen går sedan att bygga på till en masterexamen.

Utbildningen kräver, som alla andra ekonomutbildningar MA C som särskild behörighet.
När det gäller utländska utbildningar kan jag peka
  på:  Istituto Marangoni www.istitutomarangoni.com
  Här ges bl. en utbildningn i FAshion Business.
  De har utbildning i Milano, Paris och London på
  respektive språk.

Vi har vidare: Istituto Europeo di Design
  med un dervisning i Milano, Rom, Turin, madrid, Barcelona och Sao Paulo. Undervisningsspråket är
engelska.

Kursen. FAshion marketing and Communication
  jag är lite osäker på kurslängden, men den skall
  vara tre år.

www.ied.it
Gå också in på www.aiolondon.ac.uk/academic-programs.

Här kan du klicka på school of fashion

Där kan du bl. a. se:

Bachelor of fine Arts in FAshion Marketing
och
Baschelor of Fine Arts i FAshion Design with Marketing

Använd gärna SYO-guiden:
Studier i utlandet. det gjorde jag och här kan du få fram ett antal utbildningar kring design utomlands.

Skriv kommentar: