Internationell marknadsföring G2F

Högskolan i Skövde
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Skövde
15 hp
Deltid
CSN-berättigad

Videoreportage

Internationell marknadsföring G2F

Kursen syftar till att ge studenterna djup kunskap och förståelse för internationella marknaders strukturer och funktionsmekanismer. Därtill ger kursen förmåga att identifiera och förklara varför den internationella marknaden är en annorlunda arena för ett företag och dess ledning i förhållande till den inhemska marknaden. Kursen bidrar också till att analysera, identifiera och påvisa vilka underliggande mekanismer som förbinder de internationella marknadsförarnas inhemska och utländska marknadsaktiviteter. Dessutom kan studenterna påvisa behovet av modeller, teorier och strategier som återspeglar internationella marknaders utmärkande egenskaper och tillämpa dem på verkliga förhållanden. Studenterna kan vidare analysera internationella marknader med modellerna och teorierna för att bedöma behoven av produkt, pris, befordran och distributionskanalers anpassning för att tillfredsställa kundernas behov. Kursen syftar också till att identifiera och analysera olika internationella politiska, kulturella, sociala, ekonomiska och legala omgivningsfaktorer samt deras påverkan på den internationella marknadsförarens roll och hur dessa faktorer kan hanteras. Slutligen kan studenten kritiskt granska, reflektera över och värdera vetenskapliga arbeten som handlar om internationell marknadsföring.

Förkunskaper

Behörighet

Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IE312G-Marknadsföring II G1F och FÖ114G-Organisation och ledarskap I G1N och IE116G-Ekonomistyrning I G1N (eller motsvarande kunskaper). Då kursen är på fördjupningsnivå G2F krävs sammanlagt godkända kurser om minst 60 högskolepoäng i något eller några av följande ämnen: företagsekonomi, industriell ekonomi, juridik, statistik, nationalekonomi eller socialpsykologi där de ovan angivna kurserna ingår.

Urval

Avklarade högskolepoäng.

Språk

Undervisningen ges på engelska.

Högskolan i Skövde

Kreativ miljö

Du kanske vill göra något nytt.Fördjupa dig inom det du redan gör, eller ändra på något som andra gör.Du kanske vill utmana dig själv och sättet du ser på världen.Du kanske vill förändra världen.Eller så vill du bara jobba med...


Läs mer om Högskolan i Skövde och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Internationell marknadsföring G2F
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till utbildaren

Högskolan i Skövde

Recensioner

Det finns inga recensioner för Internationell marknadsföring G2F

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Internationell marknadsföring G2F från Högskolan i Skövde, fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön