Viken nivå var det på utbildningen.

10 jan 2018
Fråga:
Jag har studerat på Folkhögskolan i Helsingborg. Estetisk Inriktning /Linje  med konst (Målning, Keramik , Textil, Konst historia ....Har studerati i 2år, Mellan 1997- 1999. Min fråga är,   Viken nivå var det på den utbildningen:  Var det:  Gymnasium- utbildning nivå, eller Eftergymnasial-utbildning nivå. Ringde till Folkhögskolan i Helsingborg,  så dem vet inte viken nivå var det. Dem kan inte hitta någon information om mig eller någon intyg att jag gått till skolan hos dem. Det finns ingenting registrerat om mig på Folhögskolan. Den utbildningen finns inte mer, den stängdes ung. i år 2000. Tack för svar om det går. Janina

Svar:

24 jan 2018
Hej Janina!   Ledsen att svaret har dröjt, vi har haft tekniska problem med forumet.     Allmän kurs inom folkhögskolan ligger på gymnasial nivå men däremot profilkurser (ex konst och liknande) så står det inget om nivån. Ta kontakt med Folkbildningsrådet och hör vad de säger: http://www.folkbildningsradet.se/om-folkbildningsradet/kontakta-oss/   Lycka till och ha en fortsatt fin vecka!   Vänliga hälsningar, Mikaela Studie-och yrkesvägledare