Visa allastudier.se som: Mobil

UX Product Development

Berghs School of Communication
Sammanfattning
Komvux
Stockholm
30 timmar
37 500 SEK inkl. moms
Svenska
Berghs School of Communication

UX Product Development

Du som har rört dig i den digitala världen, kanske som projektledare eller digital designer, men nu är nyfiken på att arbeta med User Experience och Product Development har här chansen att kliva in i en spännande värld! Vi lär dig det du behöver veta om UX-världens utmaningar – och ger dig verktygen att hitta lösningarna.

Om kursen

Idag handlar UX design inte bara om design som är enkel att använda. Som UX-ansvarig förväntas du också ha förståelse för affärskrav, tekniska begränsningar och få dessa tre delar att fungera på ett bra sätt tillsammans. Ofta står du mitt i mellan dessa områden och genom att använda kända metoder och verktyg kan du leda arbetet i rätt riktning. Kursen kommer att gå igenom de tre delarna inom User Experience, Discover, Create & Validate. Inom varje fas kommer vi att titta på olika metoder och verktyg för att nå fram till insikter, design och till slut en fantastisk digital produkt.

Discover: Vad är kvalitativ och kvantitativ research, när gör man vad och varför. Vilka metoder och verktyg finns det och vilka dokument tas fram. Vi tittar på skillnader mellan att göra business research och user research. I denna fas ser vi till att vi har en tydlig bild av vilket problem vi vill lösa. Vilken är målgruppen och marknaden och hur ska vi bygga ett koncept som levererar både värde för affär och användare.

Create: Efter Discover är det dags att ta fram en digital produkt. Vi tar fram ett eller flera koncept, som sedan iterativt förändras och förfinas med hjälp av stämma av med användare och affär. Här kommer du att få testa på metoder som design studio och ta fram wireframes. Du kommer även att få hjälp med att stycka ner designspecifkationer till user story maps som enklare kan förstås av utvecklare och beställare.

Validate: Så fort vi har en lösning på ett problem bör vi validera det med affär och/eller användaren. Detta kan vi göra genom samma metoder som i Discover fasen. Vi tittar på metoder som användningstester och att jobba med kvantitativ data och andra metrics för att validera hypoteser.

Under kursens gång jobbar vi med ett case och du kommer få sammanfatta och presentera din lösning på caset för dina kurskollegor, dels för att få jobba igenom hela processen med också för att alla kursdeltagare gemensamt ska få öva sig på att ge konstruktiv designkritik.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som har arbetat i det digitala landskapet ett tag och är nyfiken att lära dig mer om User Experience och Product Development och hur det kan användas för att skapa digitala produkter. Du arbetar idag som t.ex. produktägare, projektledare, digital designer, testare, scrum master och är sugen på att fördjupa dig inom ämnet.

Observera att en av lektionerna hålls på engelska. Föreläsaren förstår dock svenska.
 

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Berghs School of Communication

Sveavägen 34
11193 Stockholm

Tel: +46858755000
www.berghs.se