Analys av medier, opinioner och kommunikation
Göteborgs universitetAnalys av medier, opinioner och kommunikation
Att arbeta med medier och kommunikation ställer höga krav på analysförmåga. Här är kursen där du kombinerar teori och praktik och tränar på analyser för strategiskt arbete. Du får lära dig hur analyser initieras, planeras, genomförs och används. Ett särskilt fokus läggs på analys med hjälp av digitala verktyg. Kursen innehåller också träning i omvärldsanalys och utvärdering med utgångspunkt i verklighetsbaserade fall.
Bilder, färg, form och design har stor betydelse för hur vi människor ser och uppfattar kommunikation. I kursen fördjupas förståelsen genom praktiskt arbete med olika sätt att jobba med presentation av analyser. Kursens innehåll tar utgångspunkt i demokratiska perspektiv, exempelvis frågor kring text som maktmedel och hur man tillgängliggör analyser för olika målgrupper.
Kursen är en fördjupning för dig som läst 90hp medie- och kommunikationsvetenskap och skrivit ett självständigt examensarbete
Förkunskaper
Göteborgs universitet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...
Hitta till utbildaren
Göteborgs universitet
Det finns inga recensioner för Analys av medier, opinioner och kommunikation
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.