Spelmotorarkitektur
Göteborgs universitetSpelmotorarkitektur
Utformningen och implementeringen av de grundläggande komponenterna i en spelmotor är kärnan i kursen Game Engine Architecture. Kursen fokuserar huvudsakligen på 2-dimensionella spel även om andra typer av spelmotorer diskuteras, och studenter som vill utforska 3D-spelmotorer kan göra det som en del av uppgiften. Som exempel utvecklas under kursen en spelmotor som inkluderar flera av nyckelaspekterna av professionella spelmotorsystem.
Kursen behandlar tidskrav, spelobjektarkitektur, kollisioner mellan objekt och enkel fysik. Kursen kommer också att diskutera relevanta designbeslut och designmönster. Det förväntas inte under denna kurs att du ska utveckla en genomförbar konkurrent för det som finns på marknaden. Snarare är processen att bygga en spelmotor avsedd att vara belysande när man utvecklar spel i mer robusta motorer.
Förkunskaper
Göteborgs universitet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...
Hitta till utbildaren
Göteborgs universitet
Det finns inga recensioner för Spelmotorarkitektur
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.