Marknadsföring av platser och destinationer

Kursen består av två moduler. Den första modulen handlar om destinationsmarknadsföringens kontext samt dess strategier. I modulen behandlas turistdestinationers unika egenskaper och deras innebörder i samband med marknadsföring. Vidare introduceras fallstudier, teorier och strategier för destinationsmarknadsföring. Därtill diskuteras de möjliga roller olika intressenter har i samband med destinationsmarknadsföring. Den andra modulen handlar om forskning kring destinationsmarknadsföring. I modulen läggs fokus på att kritiskt granska vetenskapliga artiklar inom destinationsmarknadsföring, utveckla förmågan att identifiera och på att formulera forskningsfrågor som är relevanta för förståelsen av marknadsföringen av platser som turistmål.
Kommande starter
Förkunskaper
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...