Visa allastudier.se som: Mobil

Marknadsföring och kommunikation för folkbibliotek

Högskolan i Borås
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Distans
7.5 hp
Deltid
Distans
Startdatum: Höst 2020 - Distans

Marknadsföring och kommunikation för folkbibliotek

Sociala medier har på kort tid förändrat sociala beteendemönster på ett samhälleligt genomgripande sätt, och många medborgare använder numera sociala mediekanaler som sin främsta källa för informationsinhämtande. För att folkbiblioteken skall kunna vara en aktiv och uppskattad tjänst i denna nutidskontext, behöver det finnas kunskaper om förutsättningarna och villkoren för kommunikation och marknadsföring i sociala medier.I kursen Marknadsföring och kommunikation för folkbibliotek är fokus på sociala medier som primär kanal för marknadsföring och kommunikation och erbjuder en fördjupning i digitala tekniker för skapande och publicering av produkter med hög relevans och med ett högt synlighets- och marknadsföringsvärde.Kursen vänder sig till yrkesverksamma bibliotekarier som vill utveckla eller fördjupa sina kunskaper inom marknadsföring i sociala medier. Deltagarna arbetar under kursen i nära samspel med sin biblioteksorganisation med att planera, genomföra och utvärdera en marknadsföringsstrategi.

Förkunskaper

Grundläggande behörighet.

Högskolan i Borås

Högskolan i Borås

Högskolan i Borås är en modern, framåtsträvande högskola centralt beläget i Borås. Endast tio minuter från resecentrum, med goda anknytningar till bland annat Göteborg, passar den även utmärkt för dig som vill pendla. På campus finner du moderna lokaler och...


Läs mer om Högskolan i Borås och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Högskolan i Borås



Recensioner

Det finns inga recensioner för Marknadsföring och kommunikation för folkbibliotek

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön

Du kanske också är intresserad av: