Customer Experience Specialist

IHM Business School
Sammanfattning
Yrkeshögskola
Stockholm
4 terminer
Heltid
CSN-berättigad
Klassrum
Startdatum: augusti 2024 - Stockholm
IHM Business School Göteborg

Customer Experience Specialist

KUNDUPPLEVELSEN I FOKUS

Vill du arbeta med att hjälpa företag och organisationer integrera kundupplevelsen i alla processer, stärka varumärket och behålla sina befintliga kunder? Customer Experience Specialist ger dig en kombination av kompetenser som bygger på tekniska, kommunikativa, analytiska och strategiska kunskaper kopplade till flöden i kundupplevelsen.

Kundresan förflyttas allt mer från mänskliga möten till digitala kontaktytor och genomsyras av krav på en sömlös upplevelse. Tillit till, och upplevelsen av, varumärket har stor påverkan på köpbeslut. Företag och organisationer konkurrerar i allt större utsträckning på kundupplevelsen vilket har bidragit till att efterfrågan på specialiserad kompetens inom Customer Experience har ökat kraftigt. De företag som medverkar i utbildningen uttrycker ett stort anställningsbehov av Customer Experience Specialists.

Som Customer Experience Specialist får du en holistisk syn på alla kundresans touchpoints – fysiska, digitala och kommunikativa. Du lär dig arbeta strategiskt och operativt utifrån tolkning och analys av data samt hantera Marketing Technologies, organisationsprocesser och automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.

Utbildningen passar dig som har ett analytiskt tankesätt, är intresserad av kundbeteenden och nyfiken på att lära dig hantera nya teknologier. Som Customer Experience Specialist kan du arbeta strategiskt, analysera flöden och processer och hantera data för olika kontextberoende ändamål.

Utbildningsmål

Utbildningen ger dig efterfrågad specialistkompetens inom tekniska system och digitala plattformar kopplade till kundupplevelse, lär dig hantera och använda marknadsteknologier, digital analys, AI, Machine Learning och konvertering. Du får förståelse för organisationsprocesser och lär dig att operativt hantera automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.

IHM Business School

En YH-utbildning vid IHM Business School ger inte bara kompetensen som krävs för ett efterfrågat yrke, den utvecklar modiga nytänkare med förmåga att bryta mönster och driva innovation. Vill du vara med och forma morgondagens näringsliv är IHM din biljett in i ett av Sveriges största nätverk för utveckling. Fler än 50 000 personer har under 50 år examinerats från IHM vilket fogat samman oss med arbetsmarknaden på ett sätt som ingen annan skola kan mäta sig med. I nuläget utvecklar och genomför vi YH-utbildningar i nära samverkan med över 2000 partnerföretag i näringslivet och vi kan konstatera att många av våra studenter får jobberbjudanden redan under utbildningens gång. Svenska företag känner IHM Business School och med IHM i ditt CV så kommer de även vilja lära känna dig.

Förkunskaper

ÄR DU BEHÖRIG?

Grundläggande behörighet
Gymnasieexamen (eller motsvarande kunskaper, färdigheter och kompetenser) med godkänt betyg i kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande. 

Särskilda förkunskaper
Godkänt betyg i kurserna

  • Engelska 6 (Engelska B)
  • Matematik 2 (Matematik B)

Saknar du behörighet? Sök med reell kompetens

Reell kompetens
Om du saknar formella meriter för grundläggande behörighet, till exempel gymnasieexamen eller slutbetyg från gymnasieskolan, kan IHM Business School istället göra en bedömning av din reella kompetens. Detta gäller även om du saknar formella meriter för en särskild behörighet, t.ex. godkänt betyg i en gymnasiekurs. Läs mer på IHM.se.

Utbildningens mål

Utbildningen ger dig efterfrågad specialistkompetens inom tekniska system och digitala plattformar kopplade till kundupplevelse, lär dig hantera och använda marknadsteknologier, digital analys, AI, Machine Learning och konvertering. Du får förståelse för organisationsprocesser och lär dig att operativt hantera automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.

IHM Business School

IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet

Det märks att du gått på IHM IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM med affärsskolor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar. Verksamheten bedrivs helt utifrån marknadens krav och önskemål och är ett...


Läs mer om IHM Business School och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Customer Experience Specialist
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till utbildaren

Recensioner

Det finns inga recensioner för Customer Experience Specialist

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Customer Experience Specialist från IHM Business School, fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön