
Marknads- och kommunikationsrätt
Hur bör en marknadsförare agera vid marknadsföring av sin uppdragsgivares produkter? Vilka begränsningar finns? Att känna till vilka marknadsrättsliga regler och normer som gäller i Sverige, inom EU och internationellt bland annat angående vad som anses vara tillåten eller godkänd marknadsföring, är nödvändigt för marknadsförare och kommunikatörer, för att de på ett ansvarsfullt sätt ska kunna bedriva sitt arbete. Förutom marknadsrätt omfattar kursen även tryck- och yttrandefrihet, offentlighet och sekretess, och viktiga skillnader mellan att arbeta med kommunikation inom privat och offentlig sektor tydliggörs. Vidare behandlas konkurrensrätt, avtalsrätt samt immaterialrättsliga regler såsom upphovsrätt och varumärkesrätt. Under senare delen av kursen fördjupar sig studenterna i en skriftlig gruppuppgift inom praktisk marknadsrätt.Kursen riktar sig till dig som redan arbetar som kommunikatör eller marknadsförare och som vill spetsa din juridiska kompetens, men också till dig som behöver kunskapen i ditt framtida yrkesliv.
Förkunskaper
Jönköping University

Jönköping University
Funderar du över framtiden? Vill du vara attraktiv på arbetsmarknaden – både nationellt och internationellt? Jönköping University har en tydlig internationell profil och tillhör landets främsta när det gäller internationellt studentutbyte. Hos oss får du möjlighet att förlägga delar av...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Jönköping University
Recensioner
Det finns inga recensioner för Marknads- och kommunikationsrätt
Gör en intresseanmälan
För att få mer information om utbildningen Marknads- och kommunikationsrätt från Jönköping University, fyll i dina uppgifter:
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.