Visa allastudier.se som: Mobil

Bortom bemötande - Kunder, organisering och kundorienterat servicearbete

Karlstads universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Distans
5 hp
Deltid
Distans

Bortom bemötande - Kunder, organisering och kundorienterat servicearbete

Denna kurs är för dig som är yrkesverksam och vill kompetensutvecklas (ej för dig som går våra grundutbildningsprogram).Kursen ingår i ISE-projektet på CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet.ISE står för "Improving value creation through service education" och är ett projekt där CTF, i samverkan med företag och organisationer utvecklar och erbjuder skräddarsydda, flexibla kurser på avancerad nivå för yrkesverksamma. Vill du veta mer om denna kurs, när den ges och hur du anmäler dig till kursen följ denna länk (här kan du också göra en intresseanmälan): https://www.kau.se/ctf/ise Du kan också läsa mer om projektet på ovanstående länk. Har du några frågor är du också välkommen att kontakta administratör Charlotta Andersson (charlotta.andersson@kau.se) I kursen diskuteras kundrollen, kundrelationer och kundorienterat servicearbete utifrån ett organisatoriskt perspektiv. Särskild uppmärksamhet ägnas åt kundens roll vid tjänsteproduktion och vilka implikationer denna får för arbetet i olika typer av tjänsteföretag. I kursen diskuteras också hur strukturella förutsättningar i form av föreställningar om roller, makt och kön kan komma till uttryck i konkreta tjänsteinteraktioner, de problem som kan uppstå i interaktionerna samt hur organisatoriska förutsättningar för goda tjänsteinteraktioner och goda arbetsförhållanden kan skaps. Kursen förutsätter självständigt arbete, kontinuerlig textinläsning samt aktivt och reflekterande deltagande i undervisningen. En central del i kursen är att studenterna tillämpar teorier, begrepp och modeller på problem och förhållanden i sina egna verksamheter, och delar erfarenheter därifrån med varandra. Diskussionsinnehållet i kursen samskapas härigenom med studenterna och utgår från deras erfarenheter, frågor och utmaningar.Fördjupningsnivå: A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav) Utbildningsnivå: Avancerad nivå Behörighetskrav: 90 hp varav lägst 30 hp på G2F-nivå eller högre inom samhälls-, beteende- eller naturvetenskap samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom för kursen relevant yrkesverksamhet. Gymnasiets engelska 6 eller engelska A. Motsvarandebedömning kan göras.

Förkunskaper

90 hp varav lägst 30 hp på G2F-nivå eller högre inom samhälls-, beteende- eller naturvetenskap samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom för kursen relevant yrkesverksamhet. Gymnasiets engelska 6 eller engelska A. Motsvarandebedömning kan göras.

Karlstads universitet

Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...


Läs mer om Karlstads universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Karlstads universitet



Recensioner

Det finns inga recensioner för Bortom bemötande - Kunder, organisering och kundorienterat servicearbete

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön