
Applied Marketing Analysis
En övergripande introduktion till de olika riktningarna inom samhällsvetenskaperna ges såväl teoretiskt som praktiskt. Kursen omfattar dessutom en kort introduktion till projektarbeten och metoder för datainsamling som t.ex. enkäter, intervjuer, målgrupper o.s.v. Den här delen av kursen kommer att baseras på praktiska exempel i syfte att ge studenterna konkreta kunskaper om marknadsundersökningar. Ämnen som behandlas är:hur man specificerar informationsbehovet i samband med beslutsfattande om marknadsföringhur man identifierar relevant information och informationskällor i syfte att belysa de förhållanden för marknadsföringen som är relevanta för problemställningarnahur man, i viss omfattning, använder sig av kvalitativa och kvantitativa metoder för att förklara marknadsförhållandena som är relevanta för projektethur man analyserar informationen som man har fått fram om marknaden och jämför den med en allmän marknadsföringsstrategi
Förkunskaper
Linnéuniversitetet Facebook
Linnéuniversitetet

Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Växjö och Kalmar och vi erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Att studera är mer än att bara utbilda...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Linnéuniversitetet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Applied Marketing Analysis
Gör en intresseanmälan
För att få mer information om utbildningen Applied Marketing Analysis från Linnéuniversitetet , fyll i dina uppgifter:
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.