Visa allastudier.se som: Mobil

Fysik: Kvantfysik i forskning och samhälle

Lunds universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
7.5 hp
Kommande starter

Plats & start

Fysik: Kvantfysik i forskning och samhälle

What defines a physics experiment and how does one choose an experiment or a measuring technique to study a specific problem in research or in daily life? The course aims at answering these questions by means of linking generic physical principles to a wide range of experimental cases for example, scattering is used in macroscopic studies of materials as well as in the microcosmos to derive information on Natures fundamental forces. Following a given theory or hypothesis, the experimental investigation is first broken down into certain subprocesses, which are to be checked in the laboratory. Highly sensitive experimental techniques are discussed in view of fundamental concepts. Commonalities of experiments from microcosmos to macrocosmos are stressed. An experimental analysis for physical characterisation of a sample starts by disturbing it by some radiation of suitable wavelength. To observe the effect that this disturbance causes means interaction of radiation with the detector material. Interaction of radiation with matter is thus an important course element. The effect in a detector results in an electrical response from the detector, a response that can be quantified electronically.

90 högskolepoäng i fysik inkluderande minst tre av följande kurser: FYSC11 Atom- och molekylfysik, 7,5 hp, FYSC12 Kärnfysik och reaktorer, 7,5 hp, FYSC13 Fasta tillståndets fysik, 7,5 hp och FYSC14 Partikelfysik, kosmologi och acceleratorer, 7,5 hp eller motsvarande, alternativt en kandidatexamen i fysik. Engelska 6/B

Lunds universitet

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...

Läs mer om Lunds universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Recensioner

Det finns inga recensioner för Fysik: Kvantfysik i forskning och samhälle

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön