Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

Lunds universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Lund
7.5 hp
Deltid
Kommande starter

Plats & start

Sista ansökan


Lund
Höst 2023

Lund
Höst 2023
2023-04-16

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analyzed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analyzing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.

This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2

https://www.kultur.lu.se/en/course/IMSB24

Förkunskaper

För tillträde till kursen krävs IMSB20 eller motsvarande kunskaper

Lunds universitet

Lunds universitet

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...


Läs mer om Lunds universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Lunds universitet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön