Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II
Lunds universitetIntermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II
The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analyzed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analyzing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.
This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2
https://www.kultur.lu.se/en/course/IMSB24
Förkunskaper
Lunds universitet

Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...
Hitta till utbildaren
Lunds universitet
Det finns inga recensioner för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.