Mediehistoria: Sociala medier i historiskt perspektiv
Huvudsyftet med kursen är att kritiskt undersöka den vitt sprida uppfattningen att dagens sociala medier innebär något revolutionärt nytt.
Vi tittar närmare på en rad olika typer av deltagande medier från 1700-talets medborgerliga tidningar, via engagemanget av publiken i 1800-talets stora utställningar och 1900-talets informationskampanjer, till dagens digitala medier. Olika mediers form fokuseras, liksom publikbegreppets historiska förändring. Kursen ges på engelska.
https://www.kom.lu.se/kurs/MHIA05
Förkunskaper
Lunds universitet

Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...
Hitta till utbildaren
Lunds universitet
Det finns inga recensioner för Mediehistoria: Sociala medier i historiskt perspektiv
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.