Eventmarknadsföring
Mälardalens universitetEventmarknadsföring
Det här lär jag migI kursen får du ta del av ett "nytt" sätt att bygga kundrelationer, nämligen via event marknadsföring. Kursen baseras på hur företag kan vidga sitt umgänge med målgruppen. Eventmarknadsföring är ett verktyg som integrerar information med interaktion samt budskapet med en upplevelse. EM är ett värdefullt verktyg i företagets totala marknadskommunikation.Det här gör viMed hjälp av två skriftliga inlämningsuppgifter samt ett större PM-arbete får du kunskap om hur företag/organisationer får kunden engagerad i en upplevelse samt att olika emotionella värden är betydelsefulla för köp och konsumtion. Även hur ett företag/organisation rent praktiskt kan arbeta med upplevelser och hur olika event kan kommuniceras till en vald målgrupp. Utvärdering och effektmätning ingår som viktiga verktyg i kursen.Den här nyttan har jagIdag vill vi människor ha upplevelser av alla de slag. Dagens marknadsförare måste bli mer aktiva och mer smarta för att få kunderna att se just deras varumärke/produkt. I det allmänna mediebruset gäller det att vara annorlunda för att nå fram. Eventmarknadsföring är en relationsskapande aktivitet som blandar både traditionella och otraditionella metoder; allt för att få kunden engagerad.
Förkunskaper
Mälardalens universitet
Ditt livs resa börjar på Mälardalens universitet
Mälardalens universitetär en startstation för dig som vill vidare. Vi är en av de bästa i landet på att ge utbildning som leder till jobb. Cirka 80 procent av våra studenter får jobb inom ett år efter examen. Inte så dumt...
Hitta till utbildaren
Mälardalens universitet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Eventmarknadsföring
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.