Tjänster och tjänstekvalitet
Kursen ger dig viktiga färdigheter och kunskap som behövs för att ge ett tjänsteproducerande företag konkurrensfördelar genom strategier vad gäller kvalitet. Begrepp som tjänstekvalitet, kundens förväntningar och upplevelser är centrala . Du lär dig omdesign av tjänster och relationers betydelse för tjänsteföretagets strategier. Inlärningsprocessen stöds av 5 inlämningar som var och en, behandlar olika temata. Kursen är baserad på en kvalitetsmodell som använder gap för att lyfta fram kvalitetens betydelse. Syftet med de inspelade föreläsningarna är att introducera dig till de centrala idéerna i tjänstemarknadsföring i allmänhet och gapnalysen i synnerhet. Kursen ger kunskap om de speciella förhållanden som kännetecknar arbetet i en tjänsteproducerande organisation/företag. Kursen ger dig också verktyg och förmåga att bli en skicklig anställd eller chef i tjänsteproducerande organisation / företag.
Förkunskaper
Få en påminnelse

Mälardalens universitet
Ditt livs resa börjar på Mälardalens universitet
Mälardalens universitetär en startstation för dig som vill vidare. Vi är en av de bästa i landet på att ge utbildning som leder till jobb. Cirka 80 procent av våra studenter får jobb inom ett år efter examen. Inte så dumt...
Läs mer om Mälardalens universitet och visa alla utbildningar
Highlights