Visa allastudier.se som: Mobil

Onlinemarknadsförare

Medieinstitutet i Sverige AB
Sammanfattning
Yrkeshögskola
Stockholm
320 yh-poäng
Heltid
Startdatum: 2020-08-01 - Stockholm

Videoreportage

Medieinstitutet

Onlinemarknadsförare

Onlinemarknadsföring – Sveriges bredaste utbildning i digital marknadsföringUtbildningen för dig som vill jobba med sökmarknadsföring, digital annonsering, innehållsmarknadsföring, medieplanering och kampanjkoordination i digitala medier.Utbildningen fokuserar på att förstå det digitala ekosystem i sin helhet. Sedan ett par år tillbaka är internet den största marknadsföringskanalen i Sverige och som digital marknadsförare idag och framåt är det extremt viktigt att förstå hur de digitala kanalerna samverkar och driver varandra.Som en av få utbildningar i Sverige går vi igenom hela det digitala marknadsföringslandskapet och täcker in alla digitala tekniker och kanaler som behövs för att kunna driva trafik, försäljning och konvertering i digitala medier. Detta kommer ställa stora krav på dig som student då branschen är under ständig utveckling. Utbildningen erbjuder dessutom, dig som student, ett första steg in i arbetslivet.Fördjupad kunskap och förståelse om hur man marknadsför i digitala mediekanalerUnder ett och ett halvt år kommer du tränas och utbildas inom verktygen, begreppen och strategierna som används inom digital marknadsföring.Detta innefattar bland annat:- Sökmotoroptimering/SEO – arbeta, analysera och styra de parametrar som påverkar det organiska och lokala sökresultatet.- SEM/PPC – Planera och utföra annonskampanjer i sökmotorer, innehålls- och displaynätverk och sociala medier. Exempelvis Google Sök, - Facebook, Youtube, Google Shopping, m.fl.- Google Adwords & Analytics – branschverktyg inom annonsering och webbanalys, branschcertifieringar ingår.- Digital annonsering – kanaler och köpmodeller för digital annonsering– Affiliate marketing, Display advertising, Programmatic advertising / Real-time bidding.- CRO/Konverteringsoptimering och webbanalys – analys och effektivisering av marknadsföring i digitala kanaler, A/B-testning, etc.- Content marketing, Native advertising och Influencer marketing – innehålls- & spridningsstrategi, branded content, ambassadörer, kanalval, etc.- Medieplanering och kampanjkoordination – medielandskapet, mediaplan, kanalval/strategi, kostnad estimat och lönsamhet, campaign management, campaign planning, etc.

Förkunskaper

Du är behörig att antas till en yrkeshögskoleutbildning om du uppfyller något av följande: 1. Har en gymnasieexamen från gymnasieskolan eller kommunal vuxenutbildning. 2. Har en svensk eller utländsk utbildning som motsvarar kraven i punkt 1. 3. Är bosatt i Danmark, Finland, Island eller Norge och där är behörig till motsvarande utbildning. 4. Genom svensk eller utländsk utbildning, praktisk erfarenhet eller på grund av någon annan omständighet har förutsättningar att tillgodogöra dig utbildningen. Förutom detta ställs följande krav: Endast grundläggande behörighet krävs

Medieinstitutet i Sverige AB

Medieinstitutet

Kvalitetsutbildningar inom digital kommunikationMedieinstitutet är det självklara valet för dig som är intresserad av digital strategi, webb, IT, kommunikation och marknadsföring. I över fjorton år har tusentals studenter tagit examen hos oss och påbörjat en kometkarriär inom sitt intresseområde. Våra...


Läs mer om Medieinstitutet i Sverige AB och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Onlinemarknadsförare
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

Hitta till utbildaren

Gör en intresseanmälan

För att beställa information om Onlinemarknadsförare, fyll i följande uppgifter: