Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring
Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori och förståelse för dess praktiska tillämpning. Du får lära dig marknadsföringens olika begrepp, delområden och funktioner. Vidare får du lära dig att analysera marknadsföringsproblem, liksom att kunna jämföra och förstå skillnader mellan marknadsföring på olika slags marknader.
Kursen kan ingå i kandidat-, magister- eller civilekonomexamen.
Kursen kan ingå i kandidat-, magister- eller civilekonomexamen.
Förkunskaper
Mittuniversitetet
Mittuniversitetet i siffror:
Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...
Hitta till utbildaren
Mittuniversitetet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.