Visa allastudier.se som: Mobil

Företagsekonomi GR (C), Internationell marknadsföring

Mittuniversitetet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Östersund
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2020 - Östersund

Företagsekonomi GR (C), Internationell marknadsföring

Kursens syfte är att ge dig fördjupade kunskaper om marknadsföring och affärsförhandlingar på en global marknad. I kursen behandlas internationaliseringsprocesser, etablering på utländska marknader och olika exportstrategiska frågeställningar. Vidare diskuteras betydelsen av tvärkulturell kompetens och personliga relationer vid internationella affärer. Kursen kan komma att ges på engelska.

Förkunskaper

Företagsekonomi GR (A/B) minst 52,5 hp, varav minst 22,5 hp avklarade från GR (B).

Mittuniversitetet

Mittuniversitetet

Mittuniversitetet i siffror:

Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...


Läs mer om Mittuniversitetet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Mittuniversitetet

Recensioner

Det finns inga recensioner för Företagsekonomi GR (C), Internationell marknadsföring

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön

Du kanske också är intresserad av: