Turismvetenskap GR (B), Destinationsutveckling och strategisk management
MittuniversitetetTurismvetenskap GR (B), Destinationsutveckling och strategisk management
Kursen ger fördjupade kunskaper om destinationsutveckling och dess utmaningar med fokus på resiliens och hållbarhet. Vad driver framgångsrika destinationer och turistföretag? Vilka kritiska faktorer påverkar utbud och efterfrågan utifrån företagets, destinationens och samhällets perspektiv? Kursen inkluderar frågor om förändringar i omvärlden och sättet att arbeta med marknadsföring och management där destinationer är både kommersiella varumärken, politiska och sociala fenomen. Denna kurs, på B-nivå, ersätter tidigare kursen Destinationsutveckling II, 7,5 hp (TR070G, A-nivå).
Förkunskaper
Mittuniversitetet

Mittuniversitetet i siffror:
Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...
Hitta till utbildaren
Mittuniversitetet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Turismvetenskap GR (B), Destinationsutveckling och strategisk management
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.