Digital marknadsförare
Stockholms Internationella Handelsskola AB
Digital marknadsförare
Läs till Digital marknadsförare på två år!
Som Digital marknadsförare tar du med dig kunskaper i marknadsföring och kommunikation in i den digitala medieåldern. Det handlar bland annat om att använda nya verktyg och kanaler och att kunna anpassa sig till en ständigt föränderligt digital värld.
Vad innebär yrket?
De digitala medie- och marknadsföringskanalerna har blivit fler och mer komplexa, vilket har förändrat arbetsmarknadens kompetenskrav. Alla verksamheter påverkas tydligt av teknikutvecklingen och digitaliseringens effekter.
Idag kräver allt från att bygga strategisk stöd, till att producera rätt marknadsföring, en djup och bred förståelse för det digitala. Genom denna utbildning ska du få just detta, vilket möjliggör en spännande karriär inom digital marknadsföring.
Utbildningens mål
Utbildningen syftar till att ge en god kompetens för praktiskt och självständigt arbete som Digital marknadsförare. Efter fullgjord utbildning ska du kunna fungera som:
• Digital marknadsförare
• Sökoptimeringskonsult
• Kundansvarig, affiliatenätverk
• Kommunikationsansvarig sociala medier
• Webbanalytiker/Konverteringsspecialist
• Marknadsförare/Analytiker
Ansökan och behörighet
Förkunskapskraven är:
• Slutbetyg från gymnasieskolan med minst 2250 godkända gymnasiepoäng.
• Särskild behörighet: Godkänt betyg i Svenska 2, Engelska 6 och Matematik 2.
Du uppfyller också förkunskapskraven om du förvärvat motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet eller andra studier (t.ex. utomlands).
Är du osäker på om du har de rätta behörigheterna eller har frågor om ansökningsprocessen, ta kontakt med SIH här. Ansöker gör du via SIH:s hemsida.
Utbildningens innehåll
Utbildningen är tvåårig och innehåller totalt 9 kurser varav en är LIA (lärande i arbete) på 30 veckor:
- Analys och konvertering
- Budgetering och rapportering
- Digital kommunikation
- Digital marknadsföring - sök och annonsering
- Digital strategi
- Examensarbete
- LIA (lärande i arbete)
- Projektledning
- Webbutbildning
För frågor gällande utbildningens innehåll, vänligen kontakta Stockholms Internationella Handelsskola här.
Ledningsgrupp
För utbildningen finns en ledningsgrupp som ansvarar för att utbildningen lever upp till angivna mål och att undervisningen bedrivs med god kvalitet. Ledningsgruppen består av en studeranderepresentant, en representant från SIH samt representanter från arbetslivet. I denna ledningsgrupp sitter följande representanter från arbetslivet:
Företag som är med:
Hiroy
Digitalenta
Mediafy
Syster P
Social Zense
Bluebird Media
HEAR
Photowall
Great IT
Bonava
TT Marketing
Examen & Intyg
När du fullgjort utbildningen, d v s uppnått 400 Yh-poäng, får du ett examensbevis för fullgjord Yrkeshögskoleexamen till Digital marknadsförare.
Kostnader
Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel från CSN. Läromedel står du för själv.
Stockholms Internationella Handelsskola AB

SIH erbjuder behovsanpassade utbildningar av stort strategiskt värde som för deltagaren innebär ett steg i karriären! Vi är en mindre och personligare yrkeshögskola där studenterna har nära kontakt med lärare och skolledning. Detta skapar stora möjligheter för alla att påverka!...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Stockholms Internationella Handelsskola AB
Det finns inga recensioner för Digital marknadsförare
För att få mer information om utbildningen Digital marknadsförare från Stockholms Internationella Handelsskola AB, fyll i dina uppgifter:
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.