Visa allastudier.se som: Mobil

Consumer Behavior and Marketing Strategy D

Umeå universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Umeå
15 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2020 - Umeå

Consumer Behavior and Marketing Strategy D

Denna marknadsföringskurs är avsedd för studenter som vill utöka sin kunskap kring aspekter som påverkar konsumentbeteende, och kring teorier och metoder för avancerad analys av konsumentmarknader. De avslutande momenten inom denna kurs fokuserar på avancerad marknadsanalys, och utveckling av färdigheter inom beslutsfattande.Nedanstående moment ingår i kursen:                            Moment 1. Marknadsföringsstrategi, 7.5 hp Moment 2. Konsument beteende, 7.5 hp

Förkunskaper

90 hp varav minst företagsekonomi 75 hp. Företagsekonomi A och Företagsekonomi B 60 hp eller motsvarande därav minst 7,5 hp inom ämnet marknadsföring. Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart hp inom en av inriktningarna (dvs. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering) Företagsekonomi C 15 hp.  Minst 7,5 hp inom ämnet marknadsföring. Statistik 7,5 hp eller motsv.Gymnasium: Gymnasium Engelska B, Engelska/6.

Umeå universitet

Umeå universitet

Välkommen till Umeå universitet

Att studera är första steget mot en spännande framtid. Att studera är också att ha kul under tiden. Gör det tillsammans med 36 000 studenter från hela världen! För att studierna ska fungera riktigt bra är det viktigt med en miljö att trivas...


Läs mer om Umeå universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Umeå universitet

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön

Du kanske också är intresserad av: