Marknad och organisation
Inom marknadsföring behandlas konsument, tjänstemarknader och industriella marknader. Inom organisation behandlas grundläggande frågor om bland annat arbetsdelning och samordning och de styrproblem som uppstår när organisationer växer, organisatorisk förändring och organisatoriskt lärande.Kurserna Marknad och organisation 15 hp samt Ekonomi, redovisning och analys 15 hp motsvarar tillsammans A-nivån i företagsekonomi.Kursen får ej sökas av studerande på Ekonomie kandidatprogrammet i Uppsala.**Distanskursens upplägg:** Kursen är webbaserad och bygger på självstudier. Information om olika aktiviteter som t.ex. arbetsuppgifter och inlämningsdatum finns endast på kursens webbplats. Kursen innehåller inga obligatoriska fysiska undervisningstillfällen, däremot sker examination av modul 2 och 3 i form av två på varandra följande salsskrivningar som ges under en dag i Uppsala. Kommunikationen mellan deltagarna och lärare sker via webbplatsens olika kommunikationsforum. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till internetansluten dator samt relevant kringutrustning. Vidare förutsätts att kursdeltagare har adekvat kunskap i att använda datorutrustning som arbetsverktyg.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Uppsala universitet
Välkommen till Uppsala universitet
Välkommen till Uppsala universitet Uppsala universitet är ett internationellt välkänt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus. Universitetet främjar utveckling och innovation genom en aktiv roll i samhället. Utbildningar på Uppsala Universitet Uppsala universitet har ett stort utbildningsutbud på...
Highlights