Grundkurs i marknadsföring 2

Uppsala universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Gotlands Län
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2024 - Gotlands Län

Grundkurs i marknadsföring 2

Fortsättning på Grundkurs i marknadsföring 1. Strategisk marknadsföring handlar om att se hur företag och organisationer med sin kompetens och teknologi kan matcha rådande och kommande värderingar och preferenser i samhället och den omgivande miljön i övrigt. Det handlar både om att analysera hur strategiska positioner kan skapas på en marknad, och att förstå hur marknadskommunikation och verksamhet profilerar ett företag. Värdeskapande, konkurrens, branschanalys, industriella nätverk, globalisering och företagsprofilering är centrala problemområden i kursen.

Förkunskaper

Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.

Uppsala universitet

Välkommen till Uppsala universitet

Välkommen till Uppsala universitet Uppsala universitet är ett internationellt välkänt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus. Universitetet främjar utveckling och innovation genom en aktiv roll i samhället. Utbildningar på Uppsala Universitet Uppsala universitet har ett stort utbildningsutbud på...


Läs mer om Uppsala universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Uppsala universitet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Grundkurs i marknadsföring 2

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön