Yrkesinriktade utbildningar

24 jun 2019
Fråga:
Hej, jag undrar vilken utbildning jag skulle ha chans att komma in på som är yrkesinriktad och ej alltför monoton..  Jag har ju förstått att det verkar omöjligt att komma in på en vanlig yrkesutbildning som ex målare, då jag har medelmåttiga slutbetyg från gymnasiet + gått en yrkesvux inom trädgård. Och har eller inte så bra betyg eller orken att ta mig igenom en högskoleutbildning.  Så vilka utbildningar finns kvar där man kan få en bra lön över 25000 innan skatt iallafall.. har tröttnat på att jobba för 10 k i månaden som outbildad... Yrkehögskolorna har jag också hört ska vara svåra att komma in på.. Jag gick musik på gymnasiet, är 25 år , ganska praktisk, mer än teoretisk, morgontrött, intresserad av natur, musik, konst , hälsa, kost m.m.   Tacksam för svar 

Svar:

24 jun 2019
Hej, Jag föreslår att du kollar på Yrkeshögskolor (YH). Eller privata yrkesutbildningar om du är villig att betala för utbildningen. Det finns många Yrkeshögskolor och det är inte svårt att komma in på alla. Så kolla runt lite och testa söka nåhgra skolor. Här kan du hitta YH-utbildningar: http://allastudier.se/utbildningar/p%C3%A5/yrkesh%C3%B6gskola/. Lycka till!