
Audiovisuell information och etik
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- redogöra för grundläggande genusvetenskapliga perspektiv
- redogöra för och diskutera reklambranschens självreglerande funktioner som syftar till att upprätthålla god marknadsföringsetik
- redogöra för hurmedier och demokrati förhåller sig till varandra utifrån information och nyhetsvärdering
- genomföra en filmanalys utifrån etiska perspektiv där den multimodalaanalysen tillämpas
- genomföra en kort audiovisuell desinformation som exemplifierar kommunikationsmetoder
- diskutera etiska val i sin egen och de andra kursdeltagarnas filmer
- visa samarbetsförmåga med medverkande parter.
Förkunskaper
Högskolan Dalarna

Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Högskolan Dalarna
Recensioner
Det finns inga recensioner för Audiovisuell information och etik
Gör en intresseanmälan
För att få mer information om utbildningen Audiovisuell information och etik från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.