Marketing Management

Jönköping University
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Jönköping
7.5 hp
Deltid
Klassrum
Startdatum: Vår 2024 - Jönköping
jönköping utbildning universitet

Marketing Management

Important parts of the course include: the marketing management process, marketing as a cross-functional process, the need for and use of information in marketing, marketing in theory and in practice, marketing in the light of business ethics, and marketing in view of current market characteristics. The course should also provide examples of themes in the contemporary marketing discourse.

Förkunskaper

General entry requirements and 30 credits in Business Administration or Economics or equivalent.

Jönköping University

Jönköping University

Funderar du över framtiden? Vill du vara attraktiv på arbetsmarknaden – både nationellt och internationellt? Jönköping University har en tydlig internationell profil och tillhör landets främsta när det gäller internationellt studentutbyte. Hos oss får du möjlighet att förlägga delar av...


Läs mer om Jönköping University och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Marketing Management
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till utbildaren

Jönköping University

Recensioner

Det finns inga recensioner för Marketing Management

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Marketing Management från Jönköping University, fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön