Företagsekonomi, Marknadsföring av sport och event
Hur marknadsförs utövare, föreningar och evenemang? Kursen handlar i synnerhet om marknadsföring i sportens värld, men diskuterar även i bredare mening marknadsföring av evenemang och profilerade individer eller sammanslutningar utanför idrotten - på såväl amatör- som professionell nivå. Sport- och evenemangsindustrin har växt kraftigt de senaste decennierna och blivit betydelsefulla segment i västerländska ekonomier. Idag är många olika slags företag involverade i dessa - exempelvis eventföretag, agenturer, PR-bolag, "Idrotts-AB" och sponsorbolag. Kursen behandlar segmentering, målgruppsanpassning och riktad kommunikation till olika intressenter i sport- och evenemangsindustrierna. Strategier för att bygga upp starka varumärken via relevanta marknadsföringskanaler behandlas också, liksom vad sponsring är och hur det kan användas för att ge ömsesidig vinning för både sponsorn och laget, individen eller evenemanget som sponsras.
Förkunskaper
Örebro universitet
Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och 1 260 anställda. Tre kilometer, eller tio minuter på cykel, från centrala Örebro ligger universitetets huvudcampus. Campusområdet är som en egen liten stad - förutom...
Hitta till utbildaren
Örebro universitet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Företagsekonomi, Marknadsföring av sport och event
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.