Företagsekonomi, Varumärkesstrategi

Örebro universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Örebro
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Vår 2025 - Örebro
Sista ansökan: 2024-10-15

Företagsekonomi, Varumärkesstrategi

Behovet och betydelsen av varumärkesstrategi och affärsutveckling genom varumärket för stärkt konkurrenskraft hos företag, diskuteras idag mot bakgrund av drivkrafter i den omkringliggande världen som teknikutveckling och den alltmer uppmärksammade hållbarhetsaspekten. Att anpassa och förnya en verksamhet och dess varumärke behöver dock inte vara ett resultat av en reaktion på händelser i omvärlden utan också ett resultat av företags proaktiva agerande. Drivkraften till affärsutveckling, förnyelse och arbete med varumärket handlar om att utveckla nya värdeerbjudanden såväl som nya interna och externa processer samt relationer till kringliggande aktörer. Mot denna bakgrund är kursens syfte att problematisera sättet att arbeta med marknadskommunikation, hur man bygger upp och formar en strategi för ett varumärke samt att leda och affärsutveckla genom varumärken i främst företag utifrån olika teoretiska perspektiv och härigenom bidra till förståelse och förmåga att i praktiken arbeta med dessa problemområden.

Förkunskaper

15 högskolepoäng i företagsekonomi.

Örebro universitet

Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och 1 260 anställda. Tre kilometer, eller tio minuter på cykel, från centrala Örebro ligger universitetets huvudcampus. Campusområdet är som en egen liten stad - förutom...


Läs mer om Örebro universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Örebro universitet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Företagsekonomi, Varumärkesstrategi

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön