Marknadsföring av platser och destinationer

Högskolan Dalarna
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Borlänge
7.5 hp
Deltid
CSN-berättigad
Högskolan Dalarna

Marknadsföring av platser och destinationer

Kursinnehållet fokuserar på teori och praktik inom området platsmarknadsföring. Litteraturen introduceras genom föreläsningar och diskuteras på litteraturseminarier till vilka studenterna får olika uppgifter som ska förberedas. Kursen avslutas med att studenterna presenterar ett eget skriftligt arbete.

Förkunskaper

Kandidatexamen om minst 180 hp med huvudområdet kulturgeografi, företagsekonomi och turism och Engelska 6

Högskolan Dalarna

Välkommen till Högskolan Dalarna

Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...


Läs mer om Högskolan Dalarna och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Marknadsföring av platser och destinationer
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till utbildaren

Högskolan Dalarna

Recensioner

Det finns inga recensioner för Marknadsföring av platser och destinationer

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Marknadsföring av platser och destinationer från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön