Visa allastudier.se som: Mobil

Varumärkes- och affärsstrategi

Berghs School of Communication
Sammanfattning
Komvux
Stockholm
42 timmar
53 125 SEK inkl. moms
Svenska
Berghs School of Communication

Varumärkes- och affärsstrategi

Du som redan har en ledande eller senior roll inom kommunikation och vill skaffa dig ännu djupare kunskap inom varumärkes- och affärsstrategi kan förvänta dig en riktig nytändning efter den här kursen. Här lär vi dig hur du får olika strategier att samverka och att skapa starka varumärken.

Om kursen

Varumärken handlar inte bara om kommunikation utan om allt ett företag eller organisation säger och gör. En naturlig konsekvens av detta är att det blir allt viktigare att få alla företagets strategier att gå hand i hand. Så skapas tydliga och uppskattade varumärken. Det låter enkelt, men i praktiken är det inte alltid så lätt.

Utgångspunkten är att varumärket är bland det viktigaste ett företag eller en organisation har. Det är mer relevant som grund för strategiska beslut än affärsidén eftersom vi verkar i en tid där produkter och tjänster blir allt mer lika varandra. Då blir andra aspekter som känslor och personlighet allt viktigare för att kunna sticka ut och skapa intresse – och ytterst för att kunna konkurrera på marknaden.

Kursen syftar till att ge deltagarna modeller och tankesätt för att skapa gemensamma plattformar för varumärkesbyggandet, som kan ligga till grund för hela verksamheten, från produkt- och tjänsteutveckling till t ex kommunikation och säljträning.

Kursen ger en överblick kring användbara verktyg och modeller och en djupare förståelse för hur varumärken fungerar i grunden. Det skapar förutsättningar att jobba metodiskt och strategiskt med varumärket över hela verksamheten och bättre argument för att få med sig hela ledningen i varumärkesarbetet.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till kommunikatörer i ledande befattning eller seniora kommunikatörer som vill bidra till att skapa ännu mer värde i företaget. Kursen passar oavsett om du jobbar på byrå eller på en marknadsavdelning. Den passar även för andra i ledande befattning som vill lära sig mer om kommunikation och varumärkesbyggande, och hur det hänger ihop med företagets övergripande strategiska ramverk.

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Berghs School of Communication

Sveavägen 34
11193 Stockholm

Tel: +46858755000
www.berghs.se

Recensioner

Kursdeltagare
(4)
4 av 5
Kursdeltagare
(4)
4 av 5
Kursdeltagare
(2)
2 av 5